Želáte si obdržať cenovú ponuku?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si vozidlo, pre ktoré si želáte obdržať cenovú ponuku. Vaša žiadosť bude postúpená vami zvolenému predajnému miestu.

Zavrieť
Želáte si absolvovať testovaciu jazdu s určitým konkrétnym modelom?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si model vozidla, s ktorým máte záujem absolvovať testovaciu jazdu. Vaša žiadosť bude postúpená predajnému miestu, ktoré si zvolíte.

Zavrieť
Želáte si obdržať dokumentáciu?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si vozidlo, pre ktoré si želáte dostať jednu alebo viacero brožúr.

Zavrieť
2.titul WTCC

CITROËN ZÍSKAL DRUHÝ TITUL MAJSTRA SVETA SERIÁLU FIA WTCC !

Citroën si v Šanghaji pripísal pole position a dve víťazstvá, čo značke stačilo na obhajobu titulu majstra sveta FIA WTCC*.

Citroën Total obsadil v prvých pretekoch celé stupne víťazov v poradí José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb.

Druhé preteky ovládol po vynikajúcom výkone Yvan Muller, na pódium sa dostal aj Pechito López.

José María López získal tento víkend viac bodov ako ktokoľvek iný a spravil dôležitý krok k obhajobe titulu medzi jazdcami. Úsilie môže zavŕšiť už v Thajsku (31. októbra - 1. novembra).

Kvalifikácia sa začala v nedeľu doobeda a priniesla prvé dôležité výsledky. Do tretej časti kvalifikácie sa dostali štyri vozidlá Citroën C-Elysée WTCC a pobili sa o prvé miesto na štarte. Prvý sa o to pokúsil Yvan Muller, no v poslednom sektore spravil malú chybičku. Jeho čas teda logicky pokoril Nick Catsburg, jediný rival značky Citroën v tejto časti kvalifikácie. Sébastien Loeb Holanďana ešte neporazil, no dokázal to o dve minúty neskôr Ma Qing Hua. Keď však vyšiel na trať José María López, začal sa čas nakláňať na stranu úradujúceho majstra sveta, ktorý nakoniec dosiahol piatu pole position v sezóne!

O niekoľko hodín neskôr sa celá spoločnosť zišla v plnej paráde na štarte prvých pretekov. Ma Quing Hua zostal stáť na štarte, no José María López sa ujal vedenia pretekov. Prvé kolo bolo chaotické, s viacerými strkanicami, ktoré vyradili päť vozidiel.

Na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Malo za úlohu zjednotiť pelotón na čele s trojicou José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb. Po piatich kolách sa preteky vrátili do ostrého tempa. Pechito sa vzdialil od svojich kolegov, tí nechali za sebou Catsburga. Ma Quing Hua sa prebil pelotónom na ôsme miesto, no pre poruchu prevodovky musel odstúpiť.

Tým, že López, Muller a Loeb obsadili prvé tri miesta, získali dosť bodov na to, aby si Citroën zaistil obhajobu titulu Majstrov sveta FIA WTCC päť kôl pred koncom šampionátu.

Po vyhlásení výsledkov sa pretekári opäť zoradili na rozhorúčený asfalt šanghajského okruhu a vyštartovali do druhých pretekov. Vedenia sa ujal Tarquini, Yvan Muller a Sébastien Loeb bojovali dvere pri dverách. Štvornásobný majster sveta WTCC nakoniec predbehol deväťnásobného majstra sveta WRC. Situáciu využil José María López a zo zálohy sa dostal medzi svojich tímových kolegov.

Muller dlho prenasledoval Tarquiniho a zaútočil v polovici pretekov. Využil príležitosť na konci dlhej rovinky. Alsasan sa dostal na čelo a dotiahol preteky do víťazného konca.

O druhé miesto sa zvádzal tuhý boj. López sa pokúšal útočiť na Tarquiniho. Talian si však podržal svoju pozíciu aj na cieľovej rovinke a cieľom prešiel o drobných 25 tisícin sekundy skôr. Sébastien Loeb musel dávať pozor, pretože jedna jeho pneumatika bola kúsok od prasknutia. Napriek tomu sa mu podarilo získať body za štvrté miesto. Ma Qing Hua prišiel ôsmy, hneď pred ním finišoval Mehdi Bennani. Pilot tímu Sébastien Loeb Racing dosiahol  počas víkendu druhé víťazstvo v boji o Yokohama Trophy (nezávislí piloti).

HLASY Z TÍMU

Yves Matton, riaditeľ Citroën Racing: "Najprv by som chcel poďakovať našim pilotom za prácu odvedenú v duchu fair play. Môžete mať najlepšie auto aj najlepší tím, no bez jedinečných pilotov nedosiahnete také výsledky ako my v tejto sezóne. Zvlášť by som chcel poďakovať Yvannovi, ktorý sa k nám pridal ako prvý. Vďaka nemu sme boli pripravení už od začiatku sezóny 2014. Pokiaľ hovoríme o Citroën Racing, musíme spomenúť aj našich technikov a mechanikov či kolegov v technickom centre. Nevidno ich v televízii, no na tomto titule majstrov sveta majú leví podiel."

José María López: "Bravo patrí celému tímu Citroën Racing: tým, ktorí sú tu, aj tým, ktorí zostávajú vo Versailles, zatiaľ čo my jazdíme po okruhoch. Ak mám hovoriť o dnešných výsledkoch, tak pred štartom prvých pretekov som mal trochu obavy. Ma Qing Hua nebol v mojich spätných zrkadlách, a tak som si myslel, že bol vedľa mňa. Nakoniec mal problém na štarte a ja som sa dostal na prvé miesto. Následne som sa snažil jazdiť bez chyby, aby som mohol bojovať o celkové umiestnenie v šampionáte. V druhých pretekoch som zviedol geniálny súboj s Gabrielem Tarquinim. Práve preto milujem automobilový šport! Nemohol som ho predbehnúť, no to nebolo až také dôležité. Podarilo sa mi dosiahnuť moje ciele - dve kolá pred koncom sezóny mám náskok 75 bodov."

Yvan Muller: "Včera som sa počas voľných tréningov trápil. Vďaka vynikajúcej práci tímu som sa dostal do tretej fázy kvalifikácie a predviedol som dvojo dobrých pretekov s množstvom predbiehacích manévrov. Podarilo sa mi vyhrať druhé preteky a ušetriť pneumatiky a to práve v momentoch, kedy sa zdalo, že Gabriele bol o čosi rýchlejší. No potom som využil šancu a uspel som aj napriek jeho odporu. Blahoželám tímu Citroën. Zaslúži si tento titul, lebo je jednoducho najlepší! Bez tých, ktorí pracujú za nami, by sme však nič nedosiahli."

Sébastien Loeb: "Ani dlhá rovinka nepomohla našim súperom, aby sa dostali medzi vozidlá tímu Citroën. Výsledok víkendu je trochu frustrujúci. Na Yvana som stratil niekoľko bodov a to vôbec nebolo mojim cieľom. Na druhej strane, počas pretekov som si udržiaval dobrý rytmus. Blahoželám členom tímu k ďalšiemu titulu. Pokračuje v dlhej sérii, ktorá sa začala už v roku 2003."

Ma Qing Hua: "Som sklamaný, pretože na tieto preteky sme sa naozaj svedomito pripravovali. Kvalifikácia dopadla dobre, štartoval som z prvého radu. Pri štarte do prvých pretekov som mal technický problém. V momente, kedy som to vôbec nečakal. V druhých pretekoch som sa trochu posunul hore, no musel som sa vyrovnať s ojazdenými pneumatikami a stratil som rytmus. Som však hrdý, že patrím do tímu, ktorý získal titul. Verím v dlhú spoluprácu s tímom Citroën."

VÝSLEDKY

KVALIFIKÁCIA

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

PRVÉ PRETEKY

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

4. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

5. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

NAJRÝCHLEJŠIE KOLO: José María López za 1’52’’401

DRUHÉ PRETEKY

1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

5. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)

6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

NAJRÝCHLEJŠIE KOLO: Sébastien Loeb za 1’52’’191

MAJSTROVSTVÁ SVETA JAZDCOV

1. José María López 396 b

2. Yvan Muller 321 b

3. Sébastien Loeb 282 b

4. Ma Qing Hua 177 b

5. Norbert Michelisz 172 b

6. Gabriele Tarquini 171 b

7. Tiago Monteiro 163 b

MAJSTROVSTVÁ SVETA KONŠTRUKTÉROV

1. Citroën 879 b

2. Honda 609 b

3. Lada 320 b

* Výsledky musí oficiálne potvrdiť FIA.

Top