Želáte si obdržať cenovú ponuku?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si vozidlo, pre ktoré si želáte obdržať cenovú ponuku. Vaša žiadosť bude postúpená vami zvolenému predajnému miestu.

Zavrieť
Želáte si absolvovať testovaciu jazdu s určitým konkrétnym modelom?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si model vozidla, s ktorým máte záujem absolvovať testovaciu jazdu. Vaša žiadosť bude postúpená predajnému miestu, ktoré si zvolíte.

Zavrieť
Želáte si obdržať dokumentáciu?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si vozidlo, pre ktoré si želáte dostať jednu alebo viacero brožúr.

Zavrieť
WTCC Slovakiaring

CITROËNY C-ELYSÉE WTCC MIERIA DO STREDNEJ EURÓPY

Po otváracích pretekoch na okruhu Circuit Paul Ricard sa seriál FIA WTCC presúva na Slovensko a následne do Maďarska, pričom preteky budú nasledovať v týždennom rytme. José Maria López a Yvan Muller chcú nadviazať na úspech modelu Citroën C-Elysée WTCC.

Napriek tomu, že okruhy Slovakia Ring a Hungaroring delí menej ako 200 kilometrov, nemohli byť tieto dve trate rozdielnejšie. Slovakia Ring je chrámom rýchlosti. Jeho ultra rýchly profil znamená, že vozidlá jazdia 67 % vzdialenosti na plný plyn a priemerná rýchlosť presahuje 170 km/h. Hungaroring si však vyžaduje naplno sklonené krídla, aby na kľukatej a úzkej trati zabezpečili najlepší prítlak.

Vozidlám Citroën C-Elysée WTCC sa na Slovensku zvyklo dariť, keď sa v rokoch 2014 a 2015 presadili v troch pretekoch. Minulý rok dosiahol Yvan Muller vynikajúce výsledky - štartoval z prvého miesta, vyhral prvé preteky, dosiahol v nich najlepší čas a aj v druhých pretekoch sa dostal na pódium! José María López štartoval v roku 2014 z prvého miesta a odvtedy trikrát skončil na druhom mieste. Yvan je veľkým šampiónom aj na Hungaroringu, kde si od roku 2011 pripísal štyri pole positions a päť víťazstiev.

Oproti svojim konkurentom sa musia piloti značky Citroën vyrovnať s mimoriadne nevýhodným pravidlom. Tak ako na okruhu Circuit Paul Ricard aj na Slovensku povezú vozidlá dodatočnú záťaž 80 kg, zatiaľ čo ich súperi žiadnu záťaž nemajú. Od pretekov na Hungaroringu sa dodatočná záťaž opäť preráta a bude sa určovať na základe výsledkov každého vozidla z predchádzajúcich troch pretekov.

José María López a Yvan Muller majú pred sebou náročnú úlohu, aby sa presadili. Pole position aj víťazstvá v tímovej časovke (MAC3) a v hlavných pretekoch počas otváracieho víkendu dokázali, že tím sa počas zimnej prestávky pripravil na novú sezónu veľmi svedomito. Cieľom bude zisk maximálneho počtu bodov do hodnotenia majstrovstiev sveta jazdcov a konštruktérov.

 

HLASY Z TÍMU

Yves Matton (Riaditeľ Citroën Racing): „Povzbudení výsledkom na Paul Ricard a s pocitom dobre odvedenej práce sme sa zamerali na prípravu na ďalšie preteky. Štvrtina sezóny sa odohrá v priebehu 24 dní a my ich nesmieme premárniť. Vozidlá sme dokonalo prehliadli v našich dielňach vo Versailles a piloti venovali veľa času práci na simulátoroch, aby boli maximálne pripravení. Predpokladáme, že víkend na Slovensku bude náročný, no nenecháme si ujsť možnosť na dobrý výsledok.”

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n° 37): „Začiatok sezóny bol presne taký ťažký, ako sme si mysleli. Napriek tomu sa nám na Circuit Paul Ricard podarilo zvíťaziť a odišli sme s veľmi dobrým výsledkom. Očakávam, že na Slovensku to bude ešte tvrdšie. Po Nordschleife ide o najdlhší okruh sezóny a pneumatiky budú pri vysokej rýchlosti rýchlo odchádzať. Pokúsime sa eliminovať nevýhody záťaže. Ďalšie víťazstvá by boli úplne fantastické. Teším sa však aj na Hungaroring a vyrovnanie dodatočnej záťaže. Na papieri to nie je veľmi vzrušujúca trať, no máva elektrizujúcu atmosféru. Navyše môžeme v nových farbách nájsť aj novú radosť z pretekania.”

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68): „Paul Ricard nás naučil dve veci: v zime sme sa dobre pripravili a pracovali sme lepšie ako konkurencia, lebo sme boli opäť rýchlejší. Vieme, že C-Elysée veľmi dobre zvláda všetky typy okruhov, no teraz to bude veľmi náročné. Podľa našich výpočtov nás dodatočná záťaž na okruhu le Castellet s dĺžkou 3,841 km spomalila o jednu sekundu. Na šiestich kilometroch sa mi zdá pole position nedosiahnuteľná, no to je momentálne iba teória. Mám pocit, že pre nás sa sezóna naplno začne až v Maďarsku. No aj tak musíme pozbierať maximum bodov, ktoré budú na začiatku sezóny k dispozícii.”

 

PROGRAM NA SLOVAKIA RINGU :

 

PIATOK, 15. APRÍLA 2016

12:30: uzavreté tréningy (30’)

 

SOBOTA, 16. APRÍLA 2016

08:45: voľné tréningy 1 (30’)

11:30: voľné tréningy 2 (30’)

14:00: kvalifikácia (20’ + 10’ + 1 kolo)

15:00: tímová časovka MAC3

 

NEDEĽA, 17. APRÍLA 2016

12:10: otváracie preteky (11 kôl)

14:15: hlavné preteky (12 kôl)

Top