Želáte si obdržať cenovú ponuku?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si vozidlo, pre ktoré si želáte obdržať cenovú ponuku. Vaša žiadosť bude postúpená vami zvolenému predajnému miestu.

Zavrieť
Želáte si absolvovať testovaciu jazdu s určitým konkrétnym modelom?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si model vozidla, s ktorým máte záujem absolvovať testovaciu jazdu. Vaša žiadosť bude postúpená predajnému miestu, ktoré si zvolíte.

Zavrieť
Želáte si obdržať dokumentáciu?

Nechajte sa viesť nižšie uvedeným formulárom a vyberte si vozidlo, pre ktoré si želáte dostať jednu alebo viacero brožúr.

Zavrieť
wtcc

LÓPEZ A MA, PRAVÍ KRÁLI VILA REAL!

Európsku časť pretekov FIA WTCC zavŕšil tím Citroën Total dvoma double, ktoré dosiahol v uliciach portugalského mesta Vila Real.

V prvých pretekoch sa José María López a Sébastien Loeb umiestnili na prvých dvoch miestach a potvrdili tak vynikajúce výkony z kvalifikácie.

Druhé preteky boli plné nečakaných zvratov, pričom na konci mal najviac dôvodov na šťastie Ma Qing Hua. Číňan triumfoval v druhých pretekoch FIA WTCC, za ním nasledoval Yvan Muller.

Prvé štyri miesta v hodnotení majstrovstiev sveta obsadili jazdci tímu Citroën: José María López (322 b), za ním sú Yvan Muller (267), Sébastien Loeb (230) a Ma Qing Hua (146).

Štart prvých pretekov bol naplánovaný na koniec dopoludnia, kedy slnko už rozpaľovalo ulice portugalského mesta. José María López a Sébastien Loeb sa v tom momente už naplno sústredili na preteky. Štartovali z prvých miest na rošte ako už mnohokrát v tejto sezóne.

Hneď po zhasnutí svetiel mal najlepší štart Pechito, hneď za ním bol Seb a pred zvyškom pelotónu tak krúžili dve vozidlá Citroën C-Elysée WTCC. Na štarte bol tretí Valente, no nepodaril sa mu štart a zabránil, aby sa Yvan Muller dostal pred neho. Vyťažil z toho Ma Qing Hua, za ním zostali Van Lagen a Catsburg a dostal sa na úroveň, kde bol Valente, ktorý nabúral do Číňana! Valente sa z toho spamätával o čosi dlhšie a Ma Qing Hua bol na šiestej pozícii. Pred ním boli López, Loeb, Michelisz, Tarquini a Monteiro. Yvan Muller ich sledoval zo siedmeho miesta.

Po trinástich kolách sa rozostupy medzi vedúcimi pilotmi nemilosrdne natiahli. Aj keď sa Ma Qing Hua ku koncu doťahoval na Tiaga Monteira. Pozície sa až po šachovnicovú vlajku nezmenili. José María López si pripísal šieste víťazstvo v sezóne, zatiaľ čo na druhom mieste ho doplnil Sébastien Loeb, jeho kolega z tímu Citroën Total.

Po prestávke sa autá poobede postavili na štart druhých pretekov. Prvý rad obsadili Ma Qing Hua a Yvan Muller. Obaja mali vynikajúci štart, no Van Lagen a Monteiro mali nehodu. Na dráhu vyšlo pace car a komisári začali vyšetrovať zrážku.

Po opätovnom začatí pretekania sa na čelo dostal Ma, za ním nasledovali Muller, Catsburg, Tarquini, Michelisz, Loeb a López. Citroëny sa na čele osamostatnili a ich prenasledovatelia sa naháňali po okruhu s minimálnymi možnosťami na predbiehanie.

Catsburg spravil v desiatom kole chybu, čo využili Michelisz a Loeb a dostali sa na jeho úroveň. Pri brzdení sa zrazili tri vozidlá a Seb skončil v múre z pneumatík! Preteky pokračovali bez deväťnásobného majstra sveta v rely a ten tak prišiel o isté body.

O dve kolá neskôr sa Catsburg nedobrovoľne dostal z trate. Jeho vozidlo bolo úplne neovládateľné a komisári múdro skrátili preteky tým, že vytiahli červené vlajky. To však nezmenšilo radosť, ktorú mal Ma Qing Hua. Bolo to jeho druhé víťazstvo v seriáli FIA WTCC od pretekov v Moskve 2014. Na druhom mieste bol Yvan Muller a Citroën si tak po víkende pripísal plný počet bodov. José María López získal za piate miesto ďalšie dôležité body!

HLASY Z TÍMU

Yves Matton, riaditeľ Citroën Racing: "Túto prvú dlhú časť sezóny končíme so zelenými kontrolkami: štrnásť víťazstiev zo šestnástich pretekov, štyria piloti na čele hodnotenia majstrovstiev sveta a jasný náskok tímu Citroën v hodnotení konštruktérov. Veľmi nás tešia aj výkony, ktoré dosahuje Ma Qing Hua. Potvrdil to aj druhým víťazstvom vo FIA WTCC. Naši štyria piloti vyhrali túto časť sezóny a do Ázie môžeme ísť pokojní."

José María López: "Aj keď sa to môže zvonku zdať jednoduché, trinásť kôl je na tomto okruhu veľká výzva. Začiatok bol pre nás veľkou neznámou, vôbec sme netušili, ako sa bude vozidlo správať na tomto okruhu. Nakoniec všetko dobre dopadlo a udržal som si vedenie pred Sebom. Našiel som si dobrý rytmus a rýchlo som sa vzďaľoval. Potom stačilo udržiavať tempo a šetril som svoj Citroën C-Elysée WTCC. Cítil som, že mechanika sa na dierach a výmoľoch necítila dobre. Musel som sa sústrediť až do konca! Som veľmi rád, že sa mi podarilo vyhrať na tomto náročnom okruhu. Druhé preteky boli chaotické. Našťastie som sa vyhol nehodám a dostal som sa z desiateho na piate miesto. S náskokom 55 bodov som vo veľmi dobrej pozícii!"

Sébastien Loeb: "Pechito a ja sme veľmi dobre vyštartovali do prvých pretekov. V prvej zákrute bolo trochu horúco. Obaja sme spravili rovnakú chybu a vyšli sme z nej trochu naširoko. Následne som sa snažil ostať v kontakte, no vozidlo bolo mierne nedotáčavé. Pechito mi unikal a rozdiel narastal. Chcel som si vylepšovať náskok pred Micheliszom. Dobre som odštartoval aj do druhých pretekov a vyhol som sa viacerým kontaktom. Následne som sa dostal do vláčika a nemal som veľa možností s tým niečo spraviť. V jednej zákrute som videl, že Catsburg takmer úplne zastal, no Michelisz ho chcel predbehnúť zvnútra. Blížil som sa oveľa rýchlejšie a nestihol som dostatočne zabrzdiť. Pri plnom brzdení mi zlyhala pravá zadná pneumatika, dostal som šmyk a skončil som v pneumatikách. Do celkového hodnotenia som nepriniesol veľa bodov. Bol som rýchlejší ako Yvan, no samotný výkon nestačil."

Ma Qing Hua: "Veľmi by som chcel poďakovať najmä mojim inžinierom a mechanikom. Vzhľadom na výsledky kvalifikácie bol cieľ jasný. Zvíťaziť v druhých pretekoch. Vďaka dobrému štartu a rytmu v pretekoch sa mi to aj darilo. Zameriaval som sa na to, aby ma Yvan nedobehol. Napriek tomu, že preteky sa ukončili červenou vlajkou, som rád, že som ju videl z prvého miesta. Ešte silnejší moment bol, keď som na pódiu počul čínsku hymnu. Som hrdý na svoju krajinu a na tím Citroën. Myslím, že toto víťazstvo bude ďalším impulzom pre rozvoj čínskeho motoršportu."

Yvan Muller: "Po náročnej kvalifikácii som nemohol od tohto víkendu očakávať viac. Veľmi ma teší, že som sa dostal na pódium. Ma Qing Hua bol v pretekoch veľmi rýchly a pre víťazstvo spravil všetko. Snažil som sa na neho zaútočiť, no bez úspechu. Situácia v hodnotení majstrovstiev sveta nehrá v môj prospech. Nevzdávam sa však a v druhej časti budem robiť všetko pre to, aby som sa dotiahol na Pechita!"

VÝSLEDKY

PRVÉ PRETEKY

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)

4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)

6. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

7. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

8. Jaap van Lagen (Lada Vesta WTCC)

9. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

10. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)

11. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

NAJRÝCHLEJŠIE KOLO: José María López 2’00’’873

 

DRUHÉ PRETEKY

1. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)

3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)

4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)

5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

6. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)

7. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)

8. Nestor Girolami (Honda Civic WTCC)

9. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)

10. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

NAJRÝCHLEJŠIE KOLO: Ma Qing Hua en 2’01’’994

 

MAJSTROVSTVÁ SVETA JAZDCOV

1. José María López 322 b

2. Yvan Muller 267 b

3. Sébastien Loeb 230 b

4. Ma Qing Hua 146 b

5. Norbert Michelisz 141 b

6. Gabriele Tarquini 138 b

7. Tiago Monteiro 124 b

11. Mehdi Bennani 40 b

MAJSTROVSTVÁ SVETA KONŠTRUKTÉROV

1. Citroën 716 b

2. Honda 487 b

3. Lada 227 b

Top