Vozidlo s pohonom predných kolies, model 2CV, DS, SM, Picasso, DS línia, reklamné a športové úspechy... Od roku 1919 má značka Citroën kreativitu a technológiu hlboko zakorenenú vo svojej DNA.
Kreativita. Technológia. Odvaha. V roku 1919 André Citroën začal veľké dobrodružstvo svojej rovnomennej značky…
Prostredníctvom originálnej reklamy Citroën ohlásil svoj prvý automobil "Type A".
Už v priebehu prvého roka na trhu zaznamenal Citroën 10 000 predaných automobilov.
Vždy o krok vpredu. Citroën predstavuje 20. februára 1921 smaltované dopravné značky určené na uľahčenie orientácie automobilistov na francúzskych cestách.
Citroën predstavuje druhý model svojho produktového radu: B2. Silnejšiu a vylepšenejšiu verziu Typu A.
Parížsky autosalón: svetová premiéra modelu Citroën 5HP. Nové vozidlo pre značku, kompaktné a založené na modeli Type A.
Odvaha. A opäť prejav kreativity… Po prvýkrát, pri príležitosti otvorenia 7. Parížskeho autosalónu, lietadlo napísalo na oblohe : Je to v Paríži, je to Citroën!
Aby upriamil pozornosť na svoje pásové vozidlá uvedené na trh v roku 1922, André Citroën sa rozhodol vyslať ich na expedíciu naprieč Saharou. Georges-Marie Haardt a Louis Audouin-Dubreuil sa tak vydali na cestu tam a späť: Touggourt-Tombouctou-Touggourt od 17. decembra 1922 do 7. marca 1923.
André Citroën spustil tento rok výrobu hračiek-automodelov, ktoré sú vernou kópiu "oteckovho auta". Prvý model: Torpédo B2 10HP. V priebehu prvých desiatich rokov sa predalo viac ako 30000 vozidiel.
V roku 1924 Citroën dosiahol ročnú výrobu 50 000 vozidiel.
So svojim modelom B-10 Citroën predstavuje svoje prvé celo-oceľové karosérie, ktoré vystriedali karosérie z dreva a z oceľového plechu.
Povzbudený úspechom saharskej výpravy pred 2 rokmi, Citroën usporiadal Čiernu výpravu od 28. októbra 1924 do 26. júna 1925, ktorá viedla naprieč celým africkým kontinentom zo severu na juh od Colomb-Béchar až po Kapské mesto.
Vydanie prvého servisného opravárenského manuálu a katalógu náhradných dielov pre svojich koncesionárov.
Citroën predstavuje svoj model B14, vozidlo pre široké masy s úpravou ako luxusné vozidlo. Jedno z najväčších úspechov v období medzi dvomi svetovými vojnami. Ale aj model B15, prvé úžitkové vozidlo so zatvorenou kabínou.
Pripravujeme sa na uvedenie nášho posledného modelu, B14, na Parížskom autosalóne. Má ľahký podvozok a dosahuje maximálnu rýchlosť 80 km/h. Nemôžeme sa dočkať až ho odhalíme!
Podnik Citroën má už 31 000 zamestnancov a vyrába rekordným tempom 400 vozidiel denne.
Charles Lindbergh, ktorému sa podaril prvý let ponad Atlantický oceán, navštívil továreň Citroën.
C4 a C6 sú dva nové modely, ktoré Citroën prezentuje pri príležitosti Parížskeho autosalónu.
Uvedenie modelu C6 1 na trh, prvého francúzskeho rýchleho nákladného vozidla. Užitočné zaťaženie: 1800 kg. 6-valcový motor. Výkon 42 koní, celooceľová kabína s úplne uzavretou karosériou typu "Conduite intérieure".
Slávnostné otvorenie mýtickej garáže Marbeuf. Architektonické umelecké dielo, ktoré otvorí cestu ďalším symbolickým miestam značky.
Verný svojmu temperamentu priekopníka, otvára André Citroën pri príležitosti autosalónu dvere svojej továrne v Quai de Javel verejnosti.
Modularita. Praktickosť. Zrodila sa komerčná verzia C4. Má odnímateľné zadné sedadlá a zadnú časť, ktorá sa otvára na dve časti. Rodinný model C4 sa skrátil o 7 cm, vymenil karburátor, prevodovku a spojku, aby sa z neho stala verzia "C4 F".
Päť rokov po Čiernej výprave Citroën organizuje Žltú výpravu. Tím Citroën pocestuje bez akýchkoľvek limitov naprieč ázijským kontinentom z Bejrútu do Pekingu.
André Citroën sa vracia zo Spojených štátov s novými nápadmi, ako je pružne uložený motor (alebo Motor Floating Power). Nápad, ktorý znovu prispel k modernizácii automobilu.
Táto inovácia spočíva vo filtrovaní vibrácií motora vložením silentblokov z gumy medzi motor a rám.
Citroën prezentuje na Parížskom autosalóne novinky zo svojej "Rosalie" série: 8CV, 10CV a 15CV. Prvé dve nahrádzajú model C4, zatiaľ čo tretia novinka so svojim 6-valcovým motorom je logickou nasledovateľkou modelu C6.
Od roku 1931 dosahovali tieto vozidlá rekordy na autodróme v Linas-Montlhéry, čo viedlo k ich rýchlemu premenovaniu na Rosalie.
Autodróm Montlhéry. "Malá Rosalie" (8CV) dosiahla nový svetový rekord, keď urazila 300 000 km za 134 dní priemernou rýchlosťou 93 km/h.
Inovácia. Bezpečnosť. Komfort. Účinnosť. Citroën uvádza model Typ 7A, ktorý spôsobil doslova revolúciu vo vtedajšej výrobe automobilov so zavedením najmä týchto prvkov: pohon len na predné kolesá, samonosná celokovová bezrámová karoséria bez podvozku, hydraulické brzdy na všetkých štyroch kolesách, nezávislé zavesenie kolies s torznou tyčou, pružne uložený motor s ventilmi v hlave valcov a vyberateľnými vložkami valcov...
Uvedenie modelu 11 s novým pohonom na Parížskom autosalóne. Vychádza zo škrupinovej konštrukcie karosérie modelu 7, ktorá bola rozšírená o 14 cm a predĺžená o 20 cm. Je vybavený motorom o výkone 46 koní a 3-rýchlostnou prevodovkou, ktorá mu umožňuje dosiahnuť rýchlosť 106 km/h.
Napriek zavedeniu predného náhonu sa spoločnosť ocitla vo finančných problémoch a nedokázala splácať svoje platobné záväzky. Citroën je v tom čase prvým celoštátnym a európskym výrobcom automobilov a druhým na svete. Na žiadosť vlády, hlavný veriteľ - spoločnosť Michelin uzavrie účty a zachráni ďalšie fungovanie Citroënu; spoločnosť Citroën pokračuje vo svojej činnosti pod jej kontrolou.
André Citroën zomiera po ťažkej chorobe. Predsedom správnej rady a generálnym riaditeľom sa stáva Pierre Boulanger.
Pierre Boulanger navrhol projekt ľudového vozidla s malým objemom valcov - budúci model 2CV. Jeho zadávacie podmienky možno zhrnúť nasledovne: " vyhotoviť vozidlo, ktoré dokáže prepraviť štyri osoby a 50 kg zemiakov rýchlosťou 60 km/h so spotrebou 3 litre benzínu na 100 km a zaručí bezchybný komfort..."
Citroën predstavil na Parížskom autosalóne model 11 MI s dieselovým motorom. Je to svetová premiéra pre osobný automobil.
Prvé testovacie jazdy prototypu TPV (Úplne malé vozidlo), z ktorého sa stane slávny model 2 CV
Homologizačný úrad schválil model 2 CV, ktorý je odteraz pripravený na predaj.
Továreň Citroën na Quai de Javel sa stala terčom bombardovania. Nepoškodené prototypy 2CV boli zdemontované a ukryté na utajenom mieste. Výroba sa postupne utlmuje až na nulu kvôli okupácii.
Citroën sa rozhodol čeliť nedostatku pohonných hmôt a navrhnúť svojim zákazníkom nové alternatívy mobility. Do úžitkových vozidiel Typ 23 a Typ 45 pridal generátor na plyn, aby mohli jazdiť na generátorový plyn.
Počas vojny sa ročná výroba vozidiel znížila z viac ako 100 000 na cca 9 000 vozidiel.
Druhé bombardovanie továrne na Quai de Javel, ktorá utrpela rozsiahle škody.
Jeden rok po bombardovaní svojej továrne Citroën napĺňa svoje silné odhodlanie a z jeho produkčnej linky vychádza jeho prvé nákladné auto.
Rekonštrukcia továrne Javel. Citroën má v úmysle čo najrýchlejšie uspokojiť narastajúci dopyt. Výroba dosahuje 13,4 % jej predvojnovej úrovne.
Francúzsko prežíva obdobie plnej rekonštrukcie. Polovica vozidiel, ktoré Citroën vyrába, sú úžitkové vozidlá.
Na októbrovom autosalóne Citroën predsa len predstavuje tri nové modely: 11 B tzv. "11 Normale", 11 BL alebo "11 légère"(ľahký) a 15-sixG
Prvé predstavenie modelu Typ H. Pierre Boulanger, riaditeľ značky, znovu stanoví zadávacie podmienky: vozidlo so samonosnou karosériou s pohonom predných kolies, ktoré preberie prvky "Traction Avant", so štvorvalcovým motorom a dobrým zadným pružením, a v ktorom sa najmä využije maximum dielov existujúcich v ostatných modeloch značky.
Pri príležitosti Parížskeho autosalónu je model 2 CV konečne predstavený verejnosti - a prezidentovi republiky, Vincentovi Auriol. Prekvapuje svojim nezvyčajným vzhľadom a vyjadruje novú filozofiu individuálnej dopravy. Do 27. júla 1990 sa vyrobí viac ako 5 miliónov kusov tohto modelu vo všetkých jeho verziách.
Citroën predstavuje na Parížskom autosalóne Typ HZ, malú dodávku s užitočným zaťažením 850 kg, ktorá môže dosiahnuť rýchlosť 88 km/h.
Povzbudený úspechom modelu 2CV, ktorého dodacia lehota dosahuje už 6 rokov, Citroën využíva Parížsky autosalón na odhalenie verzie 2 CV van verejnosti. Táto ľahká dodávka má užitočné zaťaženie 250 kg, motor o objeme 375 cm3, s rýchlosťou 60 km/h a spotrebou 5 litrov na 100 kilometrov.
Zomrel Pierre Boulanger, generálny riaditeľ Citroën, ktorý sa narodil 10. marca 1885.
Model 15 CV Citroën sa stal oficiálnym automobilom francúzskej vlády.
Začína sa vyrábať Typ 2 CV van. Táto dodávka sa bude vyrábať až do marca 1978 a vyrobí sa jej viac ako 1,2 milióna kusov.
Na uspokojenie potrieb svojich zákazníkov Citroën vybavil svoje modely s predným náhonom "Traction Avant" zadným vonkajším cestovným kufrom, ktorý zdvojnásobuje objem batožinového priestoru.
Úžitkové vozidlo Typ 55 nahrádza typ 45. Má benzínový a dieselový motor, 76 koní, užitočné zaťaženie 5000 kg pre celkovú hmotnosť so záťažou 9300 kg. Vyrába sa takisto verzia autobus "55 UADI" so šesťvalcovým dieselovým motorm a kapacitou 29 miest na sedenie.
Model 15-Six je v zadnej časti vybavený hydropneumatickým odpružením so stabilnou svetlou výškou. Je to skutočná technická revolúcia z dielne projekčnej kancelárie Citroën.
Ukončenie výroby modelu 15-Six po 23-ročnej kariére.
Technciká a estetická revolúcia na Parížskom autosalóne. Citroën predstavuje model DS, ozajstné science-fiction vozidlo. Úplne nová línia, avantgardné usporiadenie interiéru, hydropneumatické odpruženie a hydraulický posilňovač riadenia. 750 predaných vozidiel v priebehu 45 minút, 12 000 po jednom dni a skoro 80 000 po ukončení autosalónu.
Komercializácia prvého nákladného auta s pohonom všetkých 4 kolies, modelu 46 CDU. Šesťvalcový dieselový motor, 95 koní a užitočné zaťaženie 5 000 kg pre celkovú hmotnosť so záťažou 9 300 kg.
Uvedenie modelu ID 19 . Môžete si vybrať medzi verziou "Normale" (63 koní, 4 000 ot.tr/min a 130 km/h) a verziou "Luxe" (66 koní, 4 500 ot./min a 135 km/h).
Celkové ukončenie výroby vozidiel Traction Avant, ktorých bolo vyrobených 750 000 kusov.
Predstavenie modelu 2 CV 4x4 alebo 2 CV Sahara. Vozidlo má pohon na všetky štyri kolesá, 2 motory o objeme valcov 425 cm3 a vykazuje obdivuhodné vlastnosti terénneho vozidla: pri plnom zaťažení je schopné vyjsť po piesočných svahoch s viac ako 40 % stúpaním.
Na počesť zakladateľa značky sa nábrežie Quai Javel oficiálne premenovalo na Quai André Citroën.
Nevídaný úspech. Citroën vystavuje karosériu DS na Milánskom trienále, medzinárodnej výstave umenia a dizajnu, ktorej predsedá architekt Gio Ponti.
Víťazstvo ID 19 na rely Monte-Carlo s tímom Coltelloni-Alexandre-Desrosiers. Na základe tohto výsledku sa Citroën rozhodol zúčastňovať sa cestných automobilových pretekov.
Citroën predstavuje na Parížskom autosalóne verziu Kabriolet DS 19 z dielne karosárne Henri Chapron. Máte na výber spomedzi: 76 farebných kombinácií, 13 farieb karosérie a 11 farieb sedadiel a kožených obložení!
Otvorenie továrne v Rennes La Janais (Bretonsko). Továreň je vybavená najnovšími technológiami a automatizačnými zariadeniami, aby vyrábala 1200 vozidiel denne. Je to prvá továreň Citroën na výrobu karosérií a montáž vozidiel.
Uvedenie modelu Ami 6 v ten istý deň v celej Európe. Ami 6 dopĺňa produktový rad Citroën o vozidlo s výraznými líniami a s opačným sklonom zadného skla.
Počas jazdy cez obec Petit Clamart bol vykonaný neúspešný atentát na generála de Gaulla. Napriek roztrhaným pneumatikám vozidlo Citroën DS hlavy štátu pokračovalo v jazde bez ďalších poškodení.
Parížsky autosalón, ktorý sa po prvýkrát v októbri koná v Porte de Verailles, je príležitoťou pre Citroën predstaviť svoj nový model DS 19. Na vylepšenie svojej aerodynamiky a svojich výkonov (160 km/h) sa prepracovalo jeho kapotovanie a vozidlo získalo nové nárazníky.
Vytvorenie oddelenia venovaného motoristickému športu pod vedením René Cottona
Zomrel Flaminio Bertoni, dizajnér Citroën. Bol pôvodcom mýtických modelov DS 19 a Ami 6.
Stále luxusnejšie vypracovanie. Citroën uvádza model DS 19 Pallas, ktorý sa vyznačuje osobitne starostlivo vypracovanou výbavou interiéru a konečnou úpravou.
Parížsky autosalón: predstavenie verzie break modelu Ami 6 a ponuka bezpečnostných pásov vo všetkých vozidlách Citroën.
zmena otvárania predných dverí 2 CV zozadu dopredu.
Uvedenie nového modelu DS 21. DS 21 je výkonnejšie vozidlo, vybavené novým motorom s kľukovým hriadeľom uloženým na piatich ložiskách a je takisto vybavené zariadením na automatické natáčanie svetlometov do zákrut na kompenzovanie dynamických zmien svetlej výšky.
Vozidlo DS s pilotom Pauli Toivonenom zvíťazilo na svojej poslednej Rely Monte-Carlo.
Model Dyane patrí v modelovom rade Citroën medzi modely 2 CV a Ami 6. Preberá osvedčenú mechaniku modelu 2 CV (dvojvalcový motor s objemom 425 cm3, 4-rýchlostná prevodovka, rýchlosť 100 km/h a spotreba 4,9 litrov/100 km), ale jeho karoséria je úplne nová. So svojimi zadnými dverami a sklápacími sedadlami je to sedan, ktorý poskytuje všetky výhody breaku.
Vylepšila sa karoséria všetkých modelov DS a ID (blatníky, kapota, nárazníky, vnútorné kapotovanie a aj štvorsvetelný optický systém, z ktorého dva svetlomety sa natáčajú podľa pohybov riadenia).
Séria malých dvojvalcových Citroënov sa rozrastá uvedením modelu Méhari. Je to originálne, terénne a viacúčelové vozidlo. Jeho plastová karoséria odstraňuje akékoľvek riziko korózie a poskytuje dobrú odolnosť proti drobným nárazom.
Model Ami 8 nahrádza Ami 6. Jeho vylepšená, zjednodušená a jemnejšia karoséria poskytuje lepšiu viditeľnosť.
Opäť ďalší náskok: uvedenie modelu DS 21 sprevádza prvé použitie elektronického vstrekovania paliva pre sériovo vyrábané francúzske vozidlo. (120 koní, rýchlosť 188 km/h pri spotrebe 10 litrov/100 km).
Výroba miliontého vozidla DS. Je to DS 21 zlatej farby.
Limitovaná edícia s 267 vyrobenými kusmi. Karoséria vychádza z modelu Ami 8. Dvojdverové štvormiestne kupé. Hydropneumatické odpruženie. Motor s rotačným piestom a monorotorom o objeme 995 cm3 a štvorstupňová prevodovka. Prototyp M 35 je ozajstným laboratóriom na kolesách. Citroën ho ponúka svojim zákazníkom, ktorí najazdia ročne viac ako 30 000 km a chcú si ho vyskúšať.
Na základe dohody podpísanej v roku 1968 s firmou Maserati sa zrodil model Citroën SM. Tento osobný luxusný a zároveň športový automobil využíva všetky vymoženosti nadobudnuté pri výrobe modelu DS, pokiaľ ide o pohon predných kolies, ale takisto hydrauliku a odpruženie. Je vybavený šesťvalcovým vidlicovým motorom Maserati, päťstupňovou prevodovkou a posilňovačom riadenia s variabilným účinkom Diravi. Jeho mimoriadne dynamické vlastnosti očarovali klientelu znalcov z Francúzska, Európy, ale takisto zo Spojených štátov.
Model GS predstavený na Parížskom autosalóne, ktorý sa v modelovom rade Citroën nachádza medzi modelom Ami 8 a DS, dlho ostane najaerodynamickejším automobilom na svetovom trhu. Je takisto vybavený plochým štvorvalcovým vzduchom chladeným motorom a hydropneumatickým odpružením.
S výpravou Paríž-Persépolis-Paríž ponúka Citroën 1 300 mladým z celého sveta za volantom 2 CV, Dyane alebo Méhari úžasné dobrodružstvo na 13 800 km ceste medzi halami Rungis až na juh Iránu.
Udelenie ceny "Auto roka" pre GS
Debut na automobilových pretekoch a prvé víťazstvo. Ide o Citroën SM na Rely Maroko.
Modely DS 23 s karburátorom a s elektronickým vstrekovaním paliva nahrádzajú DS 21. Sú vybavené novým motorom o objeme 2347 cm3, (188 km/h a 12 litrov/100 km).
Ami Super = Karoséria Ami + štvorvalcový motor GS.
Komercializácia modelu C35. Úžitkové vozidlo s užitočným zaťažením 1 885 kg vyrábané spoločne s firmou Fiat.
Citroën CX sa predstavil na Parížskom autosalóne. Model CX je menej revolučný ako model DS, ktorý nahrádza a je zhrnutím výsledkov technických výskumov značky. Priečne uloženie celku motor-prevodovka vpredu, hydropneumatický samovyrovnávací systém odpruženia zabezpečujúci stabilnú svetlú výšku vozidla, nezávislé zavesenie štyroch kolies, jeden stierač, vyduté zadné sklo alebo futuristický prístrojový panel sú toho dôkazom.
Model CX získal ocenenia: "automobil roka", "cena za bezpečnosť" a " Award style Auto".
Z výrobného pásu továrne Javel vychádza posledná DS. Týmto 1 330 755-tým a posledným kusom je DS 23 Pallas Bleu Delta s elektronickým vstrekovaním paliva.
Prvé predstavenie modelu CX break.
Parížsky autosalón je príležitosťou na predstavenie modelu Citroën LN. Najmenší motor z modelového radu v najmenšej karosérii (vychádza z kupé 104 Peugeot). Dvojvalcový vzduchom chladený motor o objeme 602 cm3 , 32 koní, štvorstupňová prevodovka, 120 km/h a 5,9 litrov/100 km.
Vozidlá CX 24000 obsadili prvých 5 miest na Tour Automobile du Sénégal.
Predstavenie špeciálnej edície "Dyane Caban", ktorá sa obmedzuje na 1 500 kusov.
Elektronické vstrekovanie, motor o objeme 2 347 cm3, 128 koní, 189 km/h a 8,1 litrov/100 km: tu je CX 2400 GTi.
Uvedenie modelu CX Prestige, ktorý sa odlišuje najmä svojim predĺžením o 25 cm.
Acadiane, nové malé úžitkové vozidlo založené na dizajne Dyane, nahrádza ľahké dodávkové vozidlá. Motor má 602 cm3, 31 koní a dosahuje rýchlosť ľahké dodávkové vozidlá 2CV 100 km/h.
Parížsky autosalón: Citroën predstavuje 2 novinky, model LNA, ktorý nahrádza LN a model Visa. Tieto nové vozidlá sú prvými sériovo vyrábanými autami na svete, ktoré sú vybavené plne elektronickýmspaľovaním.
Dvojfarebná karoséria a kruhové predné svetlá skrášlili model 2 CV. Model 2 CV Charleston bol plánovaný ako špeciálna edícia limitovaná na 8000 kusov, ale jeho úspech bol tak veľký, že sa od roku 1981 bude vyrábať sériovo.
Po modeli Visa nastupuje model Visa II s vylepšenou karosériou a úspornejším motorom.
Nové úžitkové vozidlo pre Citroën, model C25, vyrábané s Peugeotom a Fiatom.
Na vrchol modelového radu Visa prichádza model Visa GT, ktorý nahrádza model Visa II Super X. Je vybavený motorom o objeme 1 360 cm3 s výkonom 80 koní. Výkony: maximálna rýchlosť 168 km/h a spotreba 5,6 litrov/100 km.
Predstavenie modelu BX, obľúbeného modelu, ktorý dobíja trhy. Je to päťdverový, päťmiestny hatchback, ktorý sa v modelovom rade zaraďuje medzi GSA a CX. V ponuke je s tromi typmi motorov: 1 360 cm3 a 62 koní so štvorstupňovou prevodovkou, 1 360 cm3 a 72 koní s päťstupňovou prevodovkou a 1 580 cm3 a 90 koní s päťstupňovou prevodovkou.
Uvedenie modelu Visa s otvárateľnou strechou: kapotu s pružným zadným sklom možno úplne zložiť alebo ju nechať v prednej časti.
Od tohto dátumu sú všetky vozidlá Citroën vybavené sériovo laminovaným čelným sklom.
V spolupráci s firmami Total a Michelin zavádza Citroën preteky Ženská trofej (Trophée féminin): 6 000 uchádzačiek, 11 vybraných pilotiek, 6 podujatí. 2 z nich sa stanú továrenskými pilotkami.
Uvedenie modelu BX 19 GT, ktorý je vybavený najmä palubným počítačom a motorom o objeme 1 905 cm3 (185 km/h)
Modely C15 E (s benzínovým motorom) a C15 D (s dieselovým motorom) sú dve malé úžitkové vozidlá s užitočným zaťažením 570 kg odvodené od modelu Visa
Vďaka svojim výkonom je jedným z najlepších modelov vo svojej kategórii: model CX 25 GTi Turbo. Má motor o objeme 2 500 cm3 s elektronickým vstrekovaním s turbokompresiou so 168 konskými silami a dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h.
Komercializácia modelu Visa Gti. Má motor o objeme 1 580 cm3 so vstrekovaním a s výkonom 105 koní à päťstupňovú prevodovku, ktoré mu umožňujú dosiahnuť rýchlosť 188 km/h a zaistiť ozajstné jazdné vlastnosti Gti.
Nová vizuálna identita. Staré logá modrej a žltej farby sa postupne nahrádzajú novými červeno-bielymi logami.
Citroën predstavuje na Parížskom autosalóne model AX. Trojdverový sedan s pohonom predných kolies a s hodnotou Cx 0,31. Je vybavený úplne novým motorom, ktorý je uložený priečne vo vertikálnej polohe.
Od tohto dátumu poskytuje Citroën 5-ročnú záruku na ochranu proti korózii na všetky svoje modely.
Citroën AX získáva svoje miesto na trhu malých športových vozidiel s príchodom verzie AX Sport v marci a potom verzie AX GT v októbri. Zúčastňuje sa Rely v Maroku a rely Monte-Carlo.
Predstavenie nového modelu BX 19 GTi 16 ventilov, vybaveného prvým francúzskym motorom s multiventilovým systémom (4 valce, 1 905 cm3, 164 koní a maximálna rýchlosť 218 km/h).
Citroën predstavuje na autosalóne v Paríži model "Activa". Výskumný prototyp, ktorý umožnil rozvíjať projekty ako je pohon na všetky 4 kolesá alebo riadený systém odpruženia.
AX Sport Turbo získal 7 umiestnení na 10 podujatiach Majstrovstiev Francúzska v triede Superproduction.
Príchod dvoch nových modelov BX do predajných miest značky: BX 4x4 a BX 4x4 Evasion. Ich pohon na všetky 4 kolesá obsahuje tri diferenciály: predný, stredný s uzávierkou a zadný s limitovaným sklzom.
Citroën pridáva nový model Xm na vrchol svojho modelového radu. Tento hatchback, ktorý navrhol Bertone, je po prvýkrát na svete (v sériovo vyrábanom vozidle) vybavený systémom odpruženia, ktorý spája inteligenciu elektroniky so silou a pružnosťou hydrauliky. Zrod systému odpruženia Hydractive.
Model Xm získal titul "Automobil roka" a 14 medzinárodných ocenení.
Výroba modelu 2CV sa za zvukov fanfár zastavuje po vyrobení 5 114 940 kusov vo fabrike v Mangualde (Portugálsko). Model sa stáva vysoko ceneným u zberateľov.
Parížsky autosalón bol pre Citroën opäť príležitosťou predviesť svoj náskok v technológiach. Elektrické modely C15 a C25 ako aj jazdiaci prototyp Activa 2, sa stali naozajstnými hviezdami autosalónu. Activa 2 je vybavená 3-litrovým motorom V6 s 24 ventilmi a výkonom 200 koní, automatickou 4stupňovou prevodovkou, aktívnym (stabilizačným) systémom proti naklánaniu a obrazovkou s piatimi funkciami.
ZX Rallye raid, riadený pilotom Ari Vatanenom obsadil prvé miesto na trinástom ročníku rely Paríž-Tripolis-Dakar (9 186 km)
Na ženevskom autosalóne je predstavený verejnosti Citroën ZX. Jeho predaj začne v marci vo forme "zbierky" 4 modelov (Reflex, Avantage, Aura et Volcane), ktoré sa radia medzi modely AX a BX. ZX je prvé európske vozidlo s posuvnou zadnou lavicou kde sa dá nastaviť sklon operadla.
Prototyp elektrického vozidla Citroën, Citela je jedným z hlavných lákadiel francúzskeho pavilónu na výstave v Seville.
60 rokov po žltej výprave, v rámci 16 000 km dobrodružstva, tím Pierre Lartigue/Michel Périn vyhráva prvú rally Paríž-Moskva-Peking na vozidle Citroën ZX Rallye.
Obchodné uvedenie modelu Xantia, 5dverový hatchback dlhý 4,44 m, výsledok spolupráce oddelení dizajnu Citroën a Bertone. Všetky technologické výdobytky značky boli v službách modelu Xantia nielen preto, aby sa obnovila radosť z automobilu, ale aj aby sa podporila pasívna bezpečnosť (Hydractive 2)
V továrni v Aulnay-sous-bois vyrobili dvojmiliónte AX.
Svetová premiéra pre Citroën Jumper pri príležitosti salónu úžitkových vozidiel v Ženeve. Výsledok priemyselnej spolupráce so značkami Peugeot a Fiat, Citroën Jumper disponoval mimoriadne zaujímavými tromfami ako: estetika, nové motorizácie jak benzínové tak dieselové, nové prevodovky).
Na salóne v Ženeve je predstavený monospace Citroën Evasion. Ponúka kvality hatchbacku vyššej triedy ako potešenie z jazdy, komforf, jazdné vlastnosti a bezpečnosť.
Xantia Activa, predstavená na Parížskom autosalóne, je prvé vozidlo na svete, ktoré dokáže prejsť zákrutou bez nakláňania (do strán) vďaka aktívnemu systému stabilizácie. Disponovala navyše výbavou ako airbag vodiča, elektrické ovládanie zadných okien a šírkovo nastaviteľné predné operadlá.
Výroba miliónteho ZX vo fabrike Aulnay.
Výstava transportu. Citroën predstavuje Jumpy,kompaktné, funkčné a polyvalentné úžitkové vozidlo (úžitočná hmotnosť 815 kg a úžitočný objem 4 m3).
Obchodné uvedenie elektrického AX. Výkon: 20kW. Rýchlosť: 91 km/h. Dojazd: 75 km v mestkej premávke. K dispozícií ako 3 dverový/4 miestny hatchback, a ako 2miestna verzia pre firmy.
Prvá prezentácia nového Citroënu Saxo novinárom.
Saxo Cup nahrádza Coupe AX.
Po 8 mesiacoch vyrobené 100 000 Saxo vo fabrike v Aulnay.
Obchodné uvedenie modelu Citroën Berlingo. Aj keď jeho štýl a výbava sú bližšie k osobnému ako k úžitkovému vozidlu, Berlingo má aj tak výhodu v úžitočnom objeme 3m3 a úžitočnej hmotnosti 800 kg.
Medzinárodná operácia vzťahov s verejnosťou zameraná na mladých európanov vo veku od 18 do 35 rokov: expedícia Citroën Berlingo Paríž-Samarkand-Moskva.
Uvedenie nového modelu, ktorý sa produktovo radí medzi Saxo (3,72 m) a Xantiu (4,52 m): la Citroën Xsara (4,17 m). Symbol novej generácie vozidiel vyššej strednej triedy, Xsara je dôkazom pokroku značky v oblasti komfortu, bezpečnosti a jazdných vlastnosti.
Na salóne "Rétromobile", Citroën vystavuje 3 jedinečné modely 2 CV z predvojnovej éry pochadzajúce zo série korešpondujúcej s vozidlom homologovaným v roku 1939.
500 000. Saxo schádza z výrobnej linky pod patronátom sochy Cézara.
Citroën predvída budúcnosť prezentujúc koncept "C3 Lumière", ktorý predchádza nový model. Je spojením inovatívnej architektúry a polyvalencie vo funkčnosti a vnútornom usporiadaní.
100. výročie parížskeho autosalónu. Citroën odhaľuje verejnosti model Xsara Picasso. Kompaktný monospace s originálnym a novátorským štýlom.
Miliónta Xantia je vyrobená v závode Rennes-la-Janais a miliónte Saxo v závode v Aulnay.
"Umenie cestovať podľa Citroënu" alebo predstavenie urodzenej C6 pri príležitosti ženevského autosalónu. Stelesňuje architektonickú cestu a estetiku budúcej vyššej triedy značky. Na rovnakom stánku Citroën sa návštevníci môžu zastaviť pri predvádzačke "Pluriel", doteraz nevídaný a nezaraditeľný model podľa tradičných kritérií.
Vybudovanie múzea dedičstva Citroën v Aulnay. Táto budova o rozlohe 6 700 m2, má za cieľ zachovať vozidlá značky vyrobené od jej vzniku do dnešných dní. Múzeum bolo inaugurované 28.11.2001.
Predstavenie modelu Citroën C3 Pluriel na Ženevskom autosalóne
Status, výkon, dynamika, robustnosť. Citroën predstavuje C5 na parížskom autosalóne. Na zmierenie medzi cyklistami a chodcami, značka predstavuje aj svoj koncept Osmose, výhradného partnera mesta. Auto budúcnosti, ktoré podporuje zmenu a otvorenosť. Koncept je následne vystavený v Centre Georges Pompidou.
Mladá nádej Citroënu, Sébastien Loeb a jeho co-pilot Daniel Elena, získavajú titul majstrov Francúzska na palube vozidla Xsara KitCar. Rovnaká posádka získa aj titul juniorských majstrov sveta za volantom Saxo Super 1600.
Salón vo Frankfurte je pre Citroën príležitosťou odhaliť C3, avšak verejnosť tu objavuje aj koncept C-Crosser. 3 miesta vpredu, mobilné miesto vodiča (vľavo, v strede a doprava) na elektrické ovládanie (technológia "by wire"), absencia riadiaceho stĺpika. Je to polyvalentné vozidlo, ktoré zodpovedá želaniam budúcnosti.
Pre rodinné cestovanie, alebo cestovanie s priateľmi rešpektujúc každého želania, predstavuje Citroën model C8 pri príležitosti Ženevského autosalónu.
C-Airdream je novým konceptom značky. Toto coupé 2+2, predstavené na Parížskom autosalóne, je príležitosťou značky ustáliť svoje vyjadrenie štýlu.
Salón v Ženeve, predstavenie konceptu C2 Citroën Sport. Výsledok spolupráce oddelení concept-car a Citroën Sport.
Citroën potvrdzuje vo Frankfurte svoje úmysly predstavujúc C2, dokonalý príklad malého kompaktného 3 dverového hatchbacku schopného odviezť 4 ľudí. Ďalšia hviezda nemeckého salónu, koncept C-Airlounge ktorý opäť dokazuje kreatívne kapacity značky.
Po 13 úspechoch na stupňoch víťazov, Citroën získava titul majstra sveta v rely 2003. Sébastien Loeb skončil druhý na majstrovstvách pilotov.
Výroba miliónteho vozidla Xsara Picasso.
Parížsky autosalón, Citroën predstavuje: C4 hatchback a Coupé, novú C5 a C5 break, ako aj C3 Stop&Start, inovácia na ovplyvnenie spotreby a emisii CO2.
Spustenie výroby nového Citroënu C1, kompaktné vozidlo s atraktívnym a hravým vzhľadom ktoré je dostupné v 3 a 5dverovej verzii.
C6, korunuje produktový rad hatchbackov Citroën od začiatku roka 2006, model je predstavený na ženevskom autosalóne.
Svetová premiéra pre koncept C-Sportlounge na Frankfurtskom Autosalóne.
50 rokov DS. 1 600 vozidiel DS križuje Paríž na oslavu narodenín slávneho hatchbacku Citroën.
Citroën vytvorí výhradne pre Čínu koncept C-Triomphe
Na salóne v Paríži, Citroën oznamuje nový koncept ktorý spája vášeň a rozum. C-Métisse v skutku zobrazuje novú cestu čistej automobilovej radosti.
Uvedenie modelu Citroën Grand C4 Picasso, ktorý sa v modelovom rade zaraďuje nad model Xsara Picasso.
Predpoklad obchodného uvedenia na júl, Citroën predstavuje na salóne v Ženeve C-Crosser. 1. SUV značky schopné odviezť 5 + 2 ľudí na každom povrchu vďaka predovšetkým svojej obyvateľnosti a celkovému prevedeniu.
Práce na medzinárodnom showroome značky na 42 avenue Champs-Elysées sú skončené. Inaugurácia C_42. Počas 6 mesiacov toto symbolické miesto privíta viac ako 1 milión návštevníkov.
Salón vo Francfurte, Citroën predstavuje koncept C5 Airscape, veľký kabriolet ktorý je predzvesťou príchodu nového Citroënu C5
Na autosalóne v Bruseli značka odhalila svoj nový Citroën C5. Dizajnéri vychádzali z čistého papiera pre kompletné zváženie novej generácie.
Rodina Picasso privítala svojho malého brata, Citroën C3 Picasso, inovatívny koncept ktorý sa vyznačuje odvážnym štýlom, novátorskou architektúrov a markantnou vynaliezavosťou.
Citroën Némo Combi sa objavuje v kategŕií Ludospaces vedľa Berlinga Multispace. Okrem iného je charakteristický svojími vonkajšími kompaktnými rozmermi (3,96 m dĺžky) a veľkorysým interiérom.
Inovácia, ekológia a kreativita sú kľúčovými slovami stánku Citroën na salóne v Paríži 2008. Celkovo bolo vystavených nie menej ako 34 vozidiel, z čoho 11 noviniek a 8 konceptov. Za zmienku stoja koncepty GT by Citroën, 2 CV Hermes, C-Cactus a Hypnos, ale aj ohliadnutie sa do minulosti s vystaveným modelom Citroën C3 Pluriel Charleston.
Na salóne v Ženeve, Citroën skúša "secret-box" ktorý chráni nový koncept: DS Inside.
Citroën rozširuje svoju ponuku v Číne a predstavuje 2 nové automobily na medzinárodnom autosalóne v Šanghaji: v svetovej premiére C-Quatre a novú C5, ktorá sa bude vyrábať vo fabrike vo Wuhan.
Révolte (vzbura). S týmto silným menom akým bol pomenovaný posledný koncept, Citroën ukazuje do akej miery je odvážnou a pokrokovou značkou. Jedná sa o malé mestké ultra-chic vozidlo ponúkajúce luxus.
Prvý salón pre Citroën C3 vo Francfurte. Mal ambiciózny cieľ: opäť sa stať "best-sellerom" s predajom viac ako 2 milióny kusov.
88. salón v Bruseli. Značka predstavuje svoju poslednú novinku, Citroën C-Zéro. Citroën obohatil svoju ponuku v segmente malých vozidiel so 100% elektrickým riešením s myšlienkou uľahčenia mestkej mobility.
Takmer rok po predstavení DS Inside (Ženeva 2009) Citroën odhaľuje DS3, a zároveň predstavuje novú líniu DS oznámenú rok vopred. Táto línia produktov odlišná v radikálnom výbere doplňuje hlavnú produktovú škálu.
Spojenie štýlu a extravagancie, jedinečnosti a dynamiky, Citroën predstavuje Survolt na Ženevskom autosalóne. Pre značku to predstavuje jedinečný a nadčasový model na elektrický pohon, pre ktorý ako vzor poslúžil model Révolt niekoľko mesiacov skôr.
Inžinieri z tímu Citroën Racing sa ponorili do tvorby verzie sport Chic modelu DS3, aby mu dodali dotyk dodatočnej dynamiky. Motorizácia, riadenie, svetlá výška boli opätovne revidované, aby vznikla DS3 Racing.
Tak ako nový Citroën C5 v roku 2008 a C3 v roku 2009, aj nový Citroën C4 dokazuje poznatky značky v oblasti inovácií a technológií pri obnove svojho modelového radu.
Na Parížskom autosalóne, s konceptom Citroën Lacoste, Citroën predbieha ako bude vyzerať vozidlo zajtrajška. Je to nová vízia automobilu, ktorá ukončila diktát « nikdy viac » a pristupuje k existencii s ľahkosťou.
Obchodné uvedenie modelu Citroën DS4. Toto druhé dielo línie DS ponúka novú siluetu 4dverového vyššie vybaveného coupé, ktoré spája dynamiku a polyvalenciu pre neporovnateľnú radosť z jazdy.
S programom Multicity, sa Citroën stáva prvou automobilovou značkou, ktorá uľahčuje premiestňovanie ponúkajúc službu zahrňujúcu všetky typy transportu: www.multicity.citroen.fr
Po modeloch Citroën DS3 a DS4, značka predstavuje v predpremiére model DS5 v Šanghaji. Krásny a odvážny zároveň, Citroën DS5 sa perfektne začleňuje do línie DS ponúkajúc predovšetkým typickú architekúru, potešenie z jazdy, štýl a rafinovanosť.
19. medzinárodné stretnutie klubu priateľov modelu Citroën 2 CV. V deň výročia ukončenia výroby modelu 2 CV sa stretlo viac ako 20 000 nadšencov okolo 7 000 kusov tohto mýtického vozidla a jeho odvodenín (Ami 6 et 8, Dyane, Méhari…).
64. salón vo Frankfurte. S konceptom Tubik, so vzhľadom Typu H z budúcnosti, Citroën vyjadruje svoju víziu mobility zajtrajška kde je cestovanie samotné rovnako dôležité ako cieľová destinácia. Výzva ktorú vyvolal Tubik je ponúknuť štýlové 9miestne vozidlo na úrovni hodnej moderného vozidla.
S takmer 70 stránkami Facebook, Citroën má už viac ako milión fanúšikov po celom svete.
80 rokov po žltej výprave, Xavier a Antonin, dvaja mladí inžinieri odchádzajú na svoju prvú cestu svetom na elektrickom vozidle Citroën C-Zéro. 8 mesiacov, 25 000 kilometrov,17 krajín za iba 250€ za elektrinu!
Citroën rozširuje svoju modelovú radu o C4 Aircross. V segmente plnom rozmachu, má tento nový model ambíciu zmeniť tradičné kódy kompaktných SUV, tým, že ich spojí s inovatívnymi technológiami a dizajnom.
Zrýchlenie svetového rozvoja značky: Citroën naraz uvádza Citroën C4 Sedan a C-Elysée. Oba modely oslovujú predovšetkým rýchlo rastúce medzinárodné trhy ako oblasť Stredozemného mora, Číny a Ruska.
Pri príležitosti Parížskeho autosalónu, Citroën otvára objednávky na nové DS3 Cabrio. Verzia s otvárateľnou strechou spája všetky tromfy modelu DS3 (štýl, radosť z jazdy a obývateľnosť) pre potešenie jazdiť bez strechy a s možnosťou jej opätovného zatvorenia až do rýchlosti 120 km/h.
10 rokov po prvom víťazstve vo WRC, Sébastien Loeb a Daniel Elena, získavajú všetky rekordy automobilového športu: v Alsasku 9. titul majstrov sveta v rely. V rovnaký moment získava Citroën svoju 8. svetovú korunu v zaradení výrobcov.