Usaďte sa, odvezieme vás

Objavte a aktivujte služby, ktoré vám uľahčia život

Optimalizujte údržbu svojho vozidla

Vyrazte na cestu s úplným pokojom

Služba Telemaintenance vás upozorní v prípade problému alebo údržby vášho vozidla.
Služba Telemaintenance vás upozorní v prípade problému alebo údržby vášho vozidla.
Zistite si dátum vašej ďalšej plánovanej návštevy v servise pomocou elektronickej servisnej knižky.
Zistite si dátum vašej ďalšej plánovanej návštevy v servise pomocou elektronickej servisnej knižky.

Ovládajte svoje vozidlo na diaľku

Vedeli ste to? Pomocou služby Remote môžete svoje auto zamknúť a odomknúť na diaľku.

A ak si nepamätáte, kde ste zaparkovali, môžete tiež zapnúť svetlá vášho Citroënu, aby ste ho našli.

 

Ak uprednostňujete zvukový signál, môžete tiež aktivovať klaksón vášho vozidla.

 

Vedeli ste to? Pomocou služby Remote môžete svoje auto zamknúť a odomknúť na diaľku.

A ak si nepamätáte, kde ste zaparkovali, môžete tiež zapnúť svetlá vášho Citroënu, aby ste ho našli.

 

Ak uprednostňujete zvukový signál, môžete tiež aktivovať klaksón vášho vozidla.

A ak máte elektrické vozidlo, môžete pomocou diaľkového ovládania E-remote Control ovládať nabíjanie alebo dokonca ovládať kúrenie a klimatizáciu, a to všetko na diaľku.

Priamo zo svojho smartfónu môžete skontrolovať dojazd svojho vozidla, ako aj stav jeho pripojenia. Kedykoľvek chcete, môžete na diaľku spustiť nabíjanie a sledovať jeho priebeh. V aplikácii MyCitroën môžete tiež naprogramovať časové harmonogram nabíjania. Pre väčší pokoj môžete nastaviť upozornenie, ktoré sa zobrazí hneď, ako sa batéria nabije alebo sa nabíjanie preruší.

 

Nastavenie tepelnej predprípravy interiéru vám umožňuje nastaviť kúrenie alebo klimatizáciu vášho elektrického vozidla.

A ak máte elektrické vozidlo, môžete pomocou diaľkového ovládania E-remote Control ovládať nabíjanie alebo dokonca ovládať kúrenie a klimatizáciu, a to všetko na diaľku.

Priamo zo svojho smartfónu môžete skontrolovať dojazd svojho vozidla, ako aj stav jeho pripojenia. Kedykoľvek chcete, môžete na diaľku spustiť nabíjanie a sledovať jeho priebeh. V aplikácii MyCitroën môžete tiež naprogramovať časové harmonogram nabíjania. Pre väčší pokoj môžete nastaviť upozornenie, ktoré sa zobrazí hneď, ako sa batéria nabije alebo sa nabíjanie preruší.

 

Nastavenie tepelnej predprípravy interiéru vám umožňuje nastaviť kúrenie alebo klimatizáciu vášho elektrického vozidla.

Máte elektrické vozidlo?

Optimalizujte všetky jazdy jednoducho a bez starostí

Odoslať trasu do displeja vášho vozidla

Zo svojho smartfónu odošlite trasu do navigačného systému vo vašom aute.

 

Pomocou plánovača ciest získate aj najlepšiu trasu na základe nabíjacích staníc na vašej ceste.

Zo svojho smartfónu odošlite trasu do navigačného systému vo vašom aute.

 

Pomocou plánovača ciest získate aj najlepšiu trasu na základe nabíjacích staníc na vašej ceste.

 

Zvládnite nebezpečenstvá premávky

S funkciou pripojenej navigácie Connected Navigation môžete využívať informácie o dopravnej situácii v reálnom čase a upozornenia pri priblížení sa k nebezpečným zónam.

 

A ak máte e-Jumpy Combi alebo e-Spacetourer, nechajte sa v reálnom čase navigovať podľa dopravnej situácie, zastávok na dobíjanie, spotreby, topografie a dokonca aj správania vodiča.

S funkciou pripojenej navigácie Connected Navigation môžete využívať informácie o dopravnej situácii v reálnom čase a upozornenia pri priblížení sa k nebezpečným zónam.

 

A ak máte e-Jumpy Combi alebo e-Spacetourer, nechajte sa v reálnom čase navigovať podľa dopravnej situácie, zastávok na dobíjanie, spotreby, topografie a dokonca aj správania vodiča.

Získajte skutočného trénera do svojho auta

Získajte do svojho auta skutočného trénera, ktorý vám poradí, ako zachovať dlhú životnosť betérie a čo najdlhší dojazd vášho vozidla.

 

E-Coaching je vaším najlepším spolujazdcom.

Získajte do svojho auta skutočného trénera, ktorý vám poradí, ako zachovať dlhú životnosť betérie a čo najdlhší dojazd vášho vozidla.

 

E-Coaching je vaším najlepším spolujazdcom.

S aplikáciou e-ROUTES môžete získať trasy, ktoré zohľadňujú dojazd vášho elektrického Citroënu v reálnom čase.

e-ROUTES navigačný systém aj vo vašom smartfóne.
Obsahuje všetky funkcie, ktoré ste už videli, dokonca aj premávku v reálnom čase a varovania pred radarmi.
e-ROUTES navigačný systém aj vo vašom smartfóne.
Obsahuje všetky funkcie, ktoré ste už videli, dokonca aj premávku v reálnom čase a varovania pred radarmi.
Aplikácia e-ROUTES pozná dojazd vášho elektrického Citroënu v reálnom čase.
Môže tak v reálnom čase vypočítať a optimalizovať vašu cestu a ponúknuť vám nabíjacie stanice na trase.
Aplikácia e-ROUTES pozná dojazd vášho elektrického Citroënu v reálnom čase.
Môže tak v reálnom čase vypočítať a optimalizovať vašu cestu a ponúknuť vám nabíjacie stanice na trase.

Enjoy all those functions

Your vehicle's functions are activated through packages*. All functions to enhance your journey are included in "Connect Plus".

Connect One
Included
in your vehicle price

Click on the links below to get an overview of the features.

 

Connect Plus
Free for 12 months
then 10.99€/month

Click on the links below to get an overview of the features.

 

Connect One package services
  • Telemaintenance
  • Maintenance E-book
  • SOS & Assistance (i) lorem  
  • E-Remote Control
  • E-Coaching (i) lorem  
  • Mirror Screen (i) lorem  
  • Games (i) lorem 
Professional dedicated services
Compatible with Connect One & Connect Plus
 
  • Preventive maintenance by Free2Move (i) Only for Light Commercial Vehicles from 2024. For fleet managers  
  • Connect Fleet by Free2Move (i) For fleet managers  
  • E-mobility Advisor (i) (Only for electric or hybrid vehicles) Let yourself be guided in your energy transition towards cleaner vehicles thanks to an assessment of the electrocompatibility of your vehicle fleet carried out based on the actual uses of your employees: evaluation of your fleet potential, of the required charging station number, and personalized proposal of vehicles.  
  • Fleet management data pack by Mobilisights (i) Access data from your connected vehicles in near real time, and analyze various data such as consumption or driver behavior. Also available for rental and long-term rental companies, this subscription is included in the price of the vehicle.  
  • Fleet Sharing by Free2Move (i) Make your fleet profitable by making it available to your employees. Thus, reduces the costs associated with traveling and operating your vehicles. Provide your employees with flexibility of use thanks to easy booking via an online platform and access to the vehicle via badge, smartphone or connected key cabinet. 
*For connected vehicles ordered after 1st July 2023, Citroën proposes a package offer of connected services with the Connect ONE and Connect PLUS packs on top of other stand-alone services. Customers who already ordered a connected vehicle before 1st July 2023 should check the availability of connected services and the subscription terms for their connected vehicles in the Citroën's service store. We recommend entering the Vehicle Identification Number into the Citroën's service store to check, activate, or subscribe the eligible offers.” Please click here for more information.

Objavte vo videu služby, ktoré vám uľahčia život

Pripravte si svojho vreckového asistenta

Na aktiváciu všetkých funkcií vášho vozidla stačí spustiť aplikáciu MyCitroën vo vašom smartfóne.

Zostaňte neustále v kontakte so svojím vozidlom, nájdite všetky služby na jednom mieste a rozšírte svoje zážitky.

 

Aplikácia MyCitroën vám umožňuje diaľkovo ovládať vaše vozidlo Citroën, spravovať jeho údržbu, pripravovať si cesty (odosielať destinácie z Google Maps alebo Apple Maps, vyhľadávať najbližšiu nabíjacie stanicu...) a mnoho ďalšieho.

A čo ďalej?

Tu nájdete kompletné FAQ, ktoré odpovie na vaše otázky.

Stiahnúť aplikáciu MyCitroën

Ako si stiahnem aplikáciu MyCitroën?

  1. Na smartfóne prejdite do Apple Store alebo Google Play v závislosti od vášho telefónu.
  2. Do vyhľadávacieho poľa zadajte „MyCitroën“.
  3. Kliknite na aplikáciu MyCitroën a na „Stiahnuť“.

 

Po inštalácii je čas vytvoriť účet MyCitroën.

Ako vytvoriť účet MyCitroën

Dôležité: Pred vytvorením účtu MyCitroën sa uistite, že máte nainštalovanú aplikáciu MyCitroën.

Pred týmto krokom si stiahnite aplikáciu MyCitroën.

Postupujte podľa nasledujúcich krokov:

1. Vytvorte si účet MyCitroën

V aplikácií MyCitroën:

  • Vyberte “Zaregistrovať sa”
  • Vyplňte formulár (e-mailová adresa, heslo, pohlavie, krstné meno, priezvisko) a aktivujte si váš účet (pokračujte podľa krokov nižšie).

 

Alebo

 

Navštívte https://services-store.citroen.sk/:

  • V pravom hornom rohu prejdite na sekciu "Prihlásiť sa" a vyberte "Vytvoriť si Citroën účet"
  • Vyplňte registračný formulár (e-mailová adresa, heslo, pohlavie, krstné meno, priezvisko) a aktivujte si váš účet (pokračujte podľa krokov nižšie). 

2. Ako aktivovať účet Citroën

 

  • Prejdite do svojej e-mailovej schránky a otvorte e-mail, ktorý ste práve dostali od spoločnosti Citroën.
  • Kliknite na „Aktivovať účet MyCitroën“.
  • Potvrďte.

 

3. Ako prepojiť aplikáciu s vaším účtom

 

 

 

  • V aplikácií MyCitroën vyberte “Pripojiť”
  • Prihláste sa vašim účtom Citroën s e-mail adresou a heslom
  • Akceptujte a potvrďte
    Teraz je čas pripojiť aplikáciu MyCitroën k vášmu vozidlu.

4. Ako pripojiť aplikáciu MyCitroën s vozidlom

Prihláste sa do vášho účtu:

Pred týmto krokom si musíte stiahnuť aplikáciu MyCitroën a vytvoriť účet MyCitroën.

Trvá to len 10 minút. Nastúpte do svojho vozidla so smartfónom a postupujte podľa nasledujúcich krokov:

 

V aplikácií MyCitroën:

 

  1. Vyberte "Pridať vozidlo"
  2. Zadajte VIN číslo vášho vozidla 
  3. Zadajte aktuálny počet najazdených kilimetrov a potvrďte
  4. V časti “Moje služby”, vyberte službu a zadajte vaše telefónne číslo
  5. Zadajte bezpečnostný kód z SMS, ktorú ste obdržali a potvrďte. Vytvorte si 4-miestny PIN kód a potvrďte

 

Potom, keď sedíte vo vašom vozidle s vašim telefónom:

  1. V nastavenia vášho telefónu, zapnite Bluetooth a pripojte sa k vášmu vozidlu ako k novému zariadeniu, potvrďte Obchodné podmienky.
  2. Na displeji vášho vozidla vyberte “Pripojiť telefón" & vyberte váš telefón
  3. Na vašom telefóne, zadajte kód zobrazujúci sa na displeji vášho vozidla
  4. Na displeji vášho vozidla vyberte "zdieľanie  “hovory" & "zvuk" a potvrďte
     

Zobrazí sa potvrdzujúca správa na vašej domovskej stránke aplikácie MyCitroën. Ďalšie kroky, ktoré musíte vykonať:

  1. Nechajte naštartované vozidlo vozidla aspoň po dobu 5 minút
  2. Potvrďte zdieľanie dáta vo vozidle (zdieľanie polohy a dát)
  3. Vykonajte aspoň 15-minútovú jazdu na aktiváciu prepojenia vozidla s aplikáciou MyCitroën
     

Dostanete potvrdzujúci e-mail, že vaše spojenie je aktivované a môžete prejsť k aktivácií služieb.

Tezaj je čas aktivovať balík Connect ONE a balík Connect PLUS (v závislosti od modelu, motorizácie a výbavy).

How to activate or renew a Connected Services Pack
Important: Before this step, you have to download the MyCitroën app, create a MyCitroën account, and connect MyCitroën to your vehicle. 

1. Activate Connect One pack

In the MyCitroën app: :

  • In “My services” section, select any service
  • A window will open: select “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm

 

Or

 

Go to https://services-store.citroen.co.uk/: :

  • Select “Connect ONE pack” and “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm
  • You can now activate the Connect PLUS pack, or activate and use the services included in your Connect ONE pack.

2. Activate Connect Plus pack

 
in the MyCitroën app:
  • In the “Services to discover” section, select “Discover” for Connect PLUS pack 
  • A window will open: select “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm

Or

 

Go to https://services-store.citroen.co.uk/:

  • Select “Connect PLUS pack” and “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm

Now it's time to activate and use the services included in your pack.

3Renew a Connected Services Pack 

 

 
Has your Connect PLUS pack expired? You can easily re-subscribe & renew.
 
In the MyCitroën app: 
  • In the “My services” section, you can see the expiration date of your pack: select it
  • A window opens: choose your renewal offer between 1 month or 1 year
  • Select “Activate now”
  • Complete checkout

 

Or

 

Go to https://services-store.citroen.co.uk/:

  • Sign in & in the “My account” section, you can see the expiration date of your pack: select it
  • Choose your renewal offer between 1 month or 1 year
  • Select “Activate now”
  • Complete checkout

 

 

How to activate a connected service
Important:Before this step, you have to download the MyCitroën app, create a MyCitroën account, connect the MyCitroën app to your vehicle and activate your packs.

Services included in Connect One pack, already activated

  • SOS Assistance: For a peace of mind, benefit from a quick assistance in case of an accident or breakdown, and follow the assistance arrival in real-time.
  • E-Remote Control: Check & control the charge of your electric vehicle, and for a peace of mind, be alerted when the battery is full or the charging is interrupted.​
  • Mirror Screen: Display your mobile apps and content directly on your car touchscreen.
Services included in Connect One pack, to activate separately

Telemaintenance: 

With the Telemaintenance alerts service, we will let you know when a service or maintenance-related alert indicates that your Citroën needs some extra attention. 

 

In the meantime, you can be confident that your vehicle is working as it should be; for total peace of mind. If your vehicle is equipped with Citroën Connect Box, it is compatible with this free connected service, included in your Connect ONE pack.

 

All you need to do is go to the MyCitroën app, and in the “My services” section activate Telemaintenance service.​ We can then remotely activate your vehicle and start to provide you with this free of charge service (this process can take up to  7 days).

Know more about this service here.

 

E-maintenance booklet*:

Your Digital Service Record, up to date and available on your mobile​: access your vehicle's full service history. Once activated, we update your digital records at each workshop visit. 

 

In the MyCitroën app homepage, under this service section, select “Discover now” 

Or if you received an email proposing this service, select “Subscribe” 

Read and agree the Terms & Conditions

 

Or you can request this service activation at a Citroën dealership. 

 

*Your vehicle must be equipped with CITROËN CONNECT BOX 

Services included in Connect Plus pack, already activated
  • Connected Navigation: Arrive at your destination on time, thanks to TomTom GPS & its traffic information in real-time. 
  • Remote Control: Check the locking status of your vehicle, lock or unlock it, turn on the lights, or honk the horn with a simple tap on your smartphone. 
  • Trip Planner: Plan your journey with complete peace of mind and visualize the locations of charging stations on your road (learn more here). 
  • Connected Alarm: For peace of mind, watch your car anytime and anywhere, and be informed in real-time in case of theft, even if you are not near your car (learn more here).

Services included in Connect Plus pack, to activate separately

E-Routes*:
Benefit from premium navigation features: plan trips that include the best places to stop for charging, and drive without range anxiety thanks to real-time updates. To subscribe, follow these steps:
  1. Activate or subscribe to Connect PLUS pack
  2. In the MyCitroën app homepage, select “Subscribe to E-Routes”
  3. In the “Vehicle” section, select “Services” > “E-Routes” > “Activate now”
  4. In the homepage, select “The subscription is in progress” > “Start”, and then enter your phone number.
  5. Enter the code you just received by SMS
  6. Connect the MyCitroën app to your vehicle 
  7. In the Apple App Store or Google Play store, download the E-Routes app
  8. Open E-Routes app and select Citroën brand
  9. That’s it! You will receive a notification when activation is ready

 

*Service available on ë-C4 & ë-C4 X only

 

ChatGPT:

To start benefiting from your navigation assistant, you must:

  1. Be the owner of one of the following vehicles from the current Citroën range: C4, C4 C4 X, C5 X, Berlingo, ë-SpaceTourer
  2. Have the Connected Navigation pack activated
  3. Subscribe to the ChatGPT feature on the Services store and click on the “Activate now” button
  4. Follow the purchasing steps
  5. In your vehicle, an automatic remote update will activate ChatGPT on your on-board touchscreen
  6. You will receive confirmation of activation by email
  7. By simply saying “OK Citroën”, you can start to use ChatGPT, integrated in the existing voice recognition feature on your Citroën

 

If you do not have an active Connected Navigation pack, you can activate it by clicking HERE.

Once your Connected Browsing pack is activated, you can subscribe to ChatGPT. Remember that usage is linked to the remaining time of your Connected Navigation pack. If your Connected Navigation pack contract expires before that of ChatGPT, it will be necessary to renew your Connected Navigation pack to continue to benefit from your navigation assistant.

Miscellaneous features

Why does my car beep when I exceed a certain speed?

Owners of vehicles produced since July 2024 benefit from new driving aids.

 

As a responsible manufacturer, Citroën is committed to comply with the latest European regulations.

 

To improve safety and reduce injuries, European Commission decided to revise vehicle safety rules through a General Safety Regulation Version 2 that is applied in European countries, Turkey and Israël from July 2024.

 

The regulation sets new safety measures by strengthening passive / general safety and making mandatory the installation of some new features (Driving assistance systems). The way they operate might be surprising or misunderstood during first few uses. It concerns:

• Speed limitation system: this is the system that makes your vehicle sound when you exceed the authorized speed limits

    How to deactivate speed limitation system? View the video        

• Active Safety brake

• Driver attention alert

• Traffic recognition

• Rear parking sensors

• Lane keeping assist

• Cruise control

 

Some of these innovations are still active but others like Lane keeping assist and Speed limitation system are disconnectable.

As a reminder, in order to deactivate speed limitation system? View the video

Smartphone Station

If you have a New Citroën C3 YOU, a New Citroën C3 Aircross YOU or a New Spacetourer, Smartphone Station enables you to use your Smartphone screen as a real infotainment, offering a smart, connected and modern solution.

 

The features you can benefit from: 

• Navigation (GPS), via apps such as Waze, HEREWeGo, Sygic, Google Maps, TomTom…), or e-ROUTES app from Stellantis that enables you to optimize your long trips in electric (e.g. available charging stations)

• Music, connecting to apps such as Apple Music, YouTube Music, Audible, Amazon Music, Deezer…

• Radio, connecting to your favorite stations via an Internet connection

• Calls, which can be listened through the car speakers in order to always stay focused on the road and keep hands on the steering wheel

 

How do you get this service? 

1/ From MyCitroën app homepage (you need first to create an account), go then to the “Launch Smartphone Station” button

2/ Read and accept the safety disclaimer, make the car-phone connection, and set up the NFC auto launch following the steps described

3/ You can now customize your homepage, choose your favorite radio stations, and favorite contacts for calls. Enjoy!

 

Check it out HERE.