NORMA EURO 6.2
Európske emisné normy "Euro" stanovujú pre vozidlá maximálne emisné limity znečisťujúcich látok. Limity sa pravidelne znižujú, pričom posledné limity boli stanovené normou Euro 6.2.
Tak ako predchádzajúce normy, aj táto nová norma stanovuje emisné limity znečisťujúcich plynov NOx (oxidov dusíka), CO (oxidu uhoľnatého), jemných pevných častíc a nespálených uhľovodíkov. Naopak, norma nestanovuje žiaden emisný limit pre CO2.
Norma Euro 6.2 platí od septembra 2017 pre nové typy vozidiel. Do platnosti vstupuje v septembri 2018 pre všetky typy vozidiel.
Norma Euro
Európske emisné normy, známe ako normy Euro, sú predpisy Európskej únie stanovujúce maximálne limity emisií znečisťujúcich látok, ktoré platia pre kolesové vozidlá.
Norma Euro 6.2 je takisto známa pod názvom Euro 6.d-TEMP. V januári 2020 ju vystrieda norma Euro 6.3, nazývaná aj Euro 6.d alebo Euro 6.d full.
NOx, CO2, pevné častice, CO: oxid dusíka, oxid uhličitý, jemné pevné častice, oxid uhoľnatý
Základné emisie vypúšťané zo spaľovacích motorov, ktorých limity sú stanovené európskymi predpismi.
WLTP: Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (Celosvetovo harmonizovaný testovací spôsob pre osobné a ľahké úžitkové vozidlá)
WLTP je nový merací protokol umožňujúci merať spotrebu paliva vozidiel, ako aj emisie CO2 a ostatné znečisťujúce látky v reálnejších podmienkach ako predchádzajúci merací protokol NEDC. WLTP je povinná certifikačná procedúra, ktorá sa týka všetkých výrobcov automobilov v Európe.
RDE: Real Driving Emissions (Testovanie emisií v reálnych podmienkach premávky)
Homologácia RDE je novým schvaľovacím postupom, ktorý dopĺňa WLTP. Na rozdiel od testov WLTP, ktoré sa vykonávajú na skúšobných stoliciach, testy RDE sa vykonávajú v reálnych podmienkach jazdy počas testu na ceste na reprezentatívnej vzorke vozidiel. V súčasnosti sa homologačným testom RDE merajú len emisie oxidov dusíka NOx (pre vozidlá s dieselovým motorom) a emisie pevných látok (pre vozidlá s dieselovým a benzínovým motorom).