Už od prvých fáz koncepcie a v každej fáze životnosti vozidiel sa tímy Citroën snažia čo najviac znížiť vplyv vozidiel na životné prostredie.
Cieľom zavádzania eko-koncepcie je dodržať environmentálne predpisy pre svoje vozidlá a okrem toho zabezpečiť značke Citroën predstih v oblasti trvalo udržateľnej mobility.
Citroën tak veľkú časť svojho úsilia zameriava na hľadanie čistých technológií, ktorých cieľom je znížiť ekologickú stopu svojich vozidiel.
Citroën vyvíja širokú škálu technologických riešení zameraných na zníženie spotreby paliva, ako aj emisií znečisťujúcich látok.
Označenie "zelené materiály" zahŕňa tri skupiny materiálov:
Ich používanie predstavuje viaceré výhody:
Citroën realizuje od roku 2008 ambiciózny plán, pomocou ktorého tzv. zelené materiály predstavujú cca 20 % z celkovej hmotnosti polymérov použitých v jeho vozidlách, oproti 6 % v roku 2007.
Vyrábať vozidlá s nízkou uhlíkovovu stopou, znamená pre Citroën, využívať také výrobné nástroje,ktoré zvládajú svoje vlastné dopady a sú schopné realizovať hlavné environmentálne výzvy:
Proces certifikácie, ktorý sa začal pred desiatimi rokmi, dospel vo výrobných závodoch do úspešného konca, pretože všetky výrobné závody majú certifikát ISO 14001.
Táto norma (vytvorená v roku 1996) vyžaduje používať prostriedky dohľadu, kontroly a merania vplyvov výroby na životné prostredie.
Uplatnenie tejto normy preto vyžaduje vhodným spôsobom zaškoliť všetkých zamestnancov.
Každý výrobný závod Citroën má dostatočnú voľnosť pri výbere vhodného prístupu k riadeniu biodiverzity. Zopár príkladov:
Sieť Citroën sa zaviazala dodržiavať tri hlavné kritériá environemntálneho manažmentu:
Sieť Citroën zaviedla pred vyše 15 rokmi systém spracovania vozidiel po ukončení ich životnosti (VPUŽ) v priaznivých environmentálnych podmienkach.
Zber a triedenie odpadov z údržby a opráv sú organizované podľa metód riadenia pre produkty po ukončení ich životnosti (PPUŽ).
Koncepcia každého vozidla zohľadňuje etapu ekologického spracovania vozidla po ukončení jeho životnosti a zahŕňa vyčíslenie jeho možností ekologického spracovania.
Príklad: najnižší bod palivovej nádrže je fyzicky označený tak, aby sa uľahčilo jej vypúšťanie.
pre každý diel, ktorý je potrebné vybrať v etape ekologického spracovania, inžinieri Citroën vopred vyvinuli škálu potrebných demontážnych nástrojov.